Monday, March 14, 2011

bagaimana mahu ajak 'dating'?

sudah berkenalan dan berbual, pastinya anda ingin meneruskan langkah anda. anda mahu keluar bersama. tapi, bgimana? mudah saja. anda perlu kreatif.

tidak boleh dinafikan majoriti gadis di dunia mempunyai jenis tulisan yang lebih cntik berbanding jejaka. itu bermakna gadis sukakan kekreatifan. pembuat tikar mengkuang siapa? majoriti kaum wanita. jadi, bg sy, anda perlu KREATIF untuk mengajak keluar sebagai identiti seorang yang gentle.



sy bg anda idea.

IDEA 1 :
klu dahulu tiada alat komunikasi turut boleh bercinta, kenapa tidak sekarang? anda tahu, manusia sekarang ditakhluk oleh alat komunikasi canggih seperti telefon bimbit dan komputer. sekiranya anda mengajak si dia dgn cara bgitu, dia akn brkata "AH, TAK MAIN LAH".

dlm citer SPONGEBOB SQUAREPANTS, bg dia, krabby patty tidak boleh dibuat secara teknologi tetapi dgn tgn sndiri y pnuh KASIH SAYANG.

jadi, ingin sy ungkitkn disini adlh untuk memberitahu anda untuk ketepikan HANDPHONE dan LAPTOP anda. letak tepi. bukan buang sbb kte msh prluknnya. da uh, klu tade bnda2 tu, bgimana mahu on9 fb? haha.

buat sepucuk surat. surat simple. ta perlu ayt jiwang. tulis kata-kata yang ingin diucapkan. byklah sikit. jgn hanya dgn prtanyaan. tak ikhlas nampak.



kemudian, beli seekor burung merpati mainan dan ikatkan surat itu di merpati tersebut. akhir sekali, letakkan merpati itu ditempatnya dan beredar.

IDEA 2 :
anda dan si dia orang yang lasak? sukakan permainan dan buat perkara yang keanak-anakkan?

mengapa tidak anda menjadikan permainan itu sbgi kunci untuk membuka hatinya?

cthnya, anda belilah KERETA KAWALAN JAUH. yang murh2 pn tak apa. anda ltk kan kad sederhana besar berbentuk hati dgn perkataan yang romantis diatas kereta itu dan gerakkan mainan itu sehingga sengaja terlanggar perlahan kaki si dia. waktu itu, dekati dia dn ajukan pertanyaan anda.

IDEA 3 :
bagi sang gadis yang romantik, sang pujangga pasti lebih pnt memikirkan cara. betul ta? kebanyakan gadis romantik berhati lembut dan sensitif. ah, mmg sukar. tetapi gadis romantis lebih lembut dan pandai mengambil hati anda.

bagi sy, belilah sekuntum bunga yang mekar. warna merahnya mestilah terang dan paling cantik. biarpun sekuntum, aslkan bunga itu cukup puas hati. datang kepadanya dan hulurkan bunga itu kepadanya. buat-buat gagap atau kelu untuk berkata-kata dan gelak sedikit. betulkan suara dan mulakanlah pertanyaan anda itu.

IDEA TERAKHIR :


bagi jejaka yang LEPAK, TAK CUKUP MASA dan SIMPLE.
tangan kosong, hati gugup, dan tak cukup persediaan. mudah! anda belikan air segera yang jual kt peti2 ais besar di kaki lima tu. anda berikan kepadanya. anda gugup? pamerkan. hembuskan nafas anda. mulakanlah tanya sekiranya dia free waktu yang anda mahu ajk keluar.

P/S : JANGAN pamerkan muka hampa ketika si dia menolak. sebaliknya, ajk skali lagi di lain waktu. ad dua kemungkinan jawapan yang perlu diambil berat.

1 : "oh, tengoklah dulu. tak tahulah free ke tak."

reaksi ini adlh reaksi negatif. cari punca dia tidak mahu keluar.

2 : "oh, okay. klu free, saya bgtaw awk"

reaksi ini adlh positif. anda perlu percayakan dia. :)

itu shj.

No comments:

Post a Comment